TUTU - łatwy sposób jak zrobić spódniczkę TUTU dla dziecka.

Dziś będzie krótko. Jedynie poglądowo. Dostałam proste zamówienie, chrześnica chce TUTU. A ja miałam zaledwie metr czy dwa tiulu i to w takich kolorach, że bałam się ich użyć. Dość sztywny i elastyczny tiul w kolorze kanarkowym i do tego resztka czarnego miękkiego tiulu. W szufladzie znalazłam kupione już dawno opaski ażurowe specjalne do TUTU.



Od dawna miałam zamiar wykonać jedną, tak na próbę. W końcu się udało. Spodobała się na pewno, zwłaszcza, że kręciła się w kółko w zawrotnym tempie, a to dla 5 latki ważny element w spódniczce.




Do przygotowania takiej spódniczki TUTU potrzebujemy jedynie: 
- gumkę lub opaskę ażurową w szerokości dostosowanej do dziecka lub osoby dorosłej.
- tiul szerokość 15 cm, w zależności od potrzeb na spódniczkę dla dziecka potrzebujemy 3 roki po 9 metrów. Dobór kolorów dowolny. Dla osoby dorosłej rolek będzie potrzeba około 8 szt. po 9 metrów każda. 


1. Przygotuj sobie paski z tiulu. Jeśli spódniczka ma mieć długość np. 25 cm, niech paski będą długości 60 cm, nadmiar przyda się na zawinięcie na gumce.






2. Zawiązujemy gumkę lub szykujemy sobie gumę ażurową. Paski tiulu składamy na pół i przewiązujemy gumkę. Każdy pasek jak najbliżej poprzedniego. W przypadku gumy ażurowej, możemy zacząć od najniższej położonych dziurek, robiąc spódniczkę kilku warstwową poprzez zawiązywanie kolejnych pasm tiulu oczko wyżej. Ja zrobiłam jednowarstwową ale tylko dlatego, że nie miałam tyle tiulu.
Na zdjęciu widać jak należy zawiązać.









3. Gotową spódniczkę mierzymy i z radością nosimy.

Z chęcią obejrzę wasze spódniczki TUTU możecie je słać na 
e-mail: gugusiowakraina@gmail.com

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Search

 

Flickr Photostream

Instagram

Poznajmy się

Jeśli tylko chcesz się dowiedzieć o mnie czegoś więcej zapraszam na stronę O MNIE bądź do napisania mi wiadomości prywatnej. Pozdrawiam Agnieszka.