Jak uszyć spódnicę z koła na gumce.

Najbardziej lubię spódniczki z koła. Są rewelacyjne, kręcą się tak wspaniale a do tego dobrze się układają. Moim zdaniem pasują dla małych dziewczynek ale również dla tych większych. Sama mam już 2. Tym razem uszyłam spódniczkę dla małej dziewczynki z bawełny w śliczne flamingi na błękitnym tle. Spódniczka jest na gumce z podszyciem z tiulu. Nadaje to jej bardziej imprezowy charakter. Taka wersja podoba mi się najbardziej.


No ale przystąpmy do rzeczy. Jak uszyć taką spódniczkę? Po pierwsze musimy przygotować wykrój. Potrzebujemy do tego takie dane jak:

obwód talii
długość spódnicy
promień, a właściwie dwa.

Zakładając, że będzie to spódniczka dla dziecka potrzebujemy jedynie pół metra materiału, który musimy złożyć na pół i ponownie na pół. Tak jak na zdjęciu.


Wracając do wykroju.

ot: obwód talii - 48 cm (dodajemy kilka cm żeby wstawić gumkę - ja dodałam 4, chciałam żęby była bardziej zmarszczona. )
Edit. Dodajcie więcej jeśli ma być na gumce. Ta wyszła ok, ale chcąc mieć pewność, że przejdzie przez pupę musi być luźniejsza z dopasowaną gumką.
długość spódnicy - 27 cm (dojdzie jeszcze tiul i pasek więc całkowita długość spódnicy zamknie się w 30 cm bez tiulu.)
r: promień talii, który musimy obliczyć według wzoru:

eti-blog-o-szyciu-wzor-na-promien-spodnicy-z-kola1


r = (48 + 4) / 2 x 3,14 = 52/ 6,28 = 8,28

Przygotowując wykrój promień wycięłam na 8 cm. a długość spódnicy na 27 cm.










Jak już wycięłam spódnicę zabrałam się za szycie.

Najpierw przygotowałam pasek szeroki na 4 cm. czyli prostokąt 52 cm na 8 cm, do środka wsadziłam 3 cm gumkę w długości dopasowanej do obwodu talii.. Tak przygotowany pasek doszyłam owerlokiem do spódnicy.


Dół wykończyłam po przez doszycie tiulu w kolorze dobranym do flamingów, żeby był bardziej widoczny.




Tak przygotowaną spódniczkę wystarczy odprasować i gotowe można nosić. Jak wam się podoba efekt końcowy.




Czekam na wasze efekty pracy. Buziaki.



2 komentarze:

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Search

 

Flickr Photostream

Instagram

Poznajmy się

Jeśli tylko chcesz się dowiedzieć o mnie czegoś więcej zapraszam na stronę O MNIE bądź do napisania mi wiadomości prywatnej. Pozdrawiam Agnieszka.